جیک: خلق‌مان نباید گول کسانی را بخورند که دین را برای انتخابات بەکار می‌گیرند

رهبر جمعیت اسلامی کوردستان(جیک) اعلام کرد که آ.ک.پ ۲۱سال است دین را بکار می‌گیرد و این‌گونه در حاکمیت مانده و افزود: خلقمان نباید گول کسانی را بخورند که دین را برای اهداف سیاسی بەکار می‌برند.

حافظ احمد تورهال لی؛ دبیر کل جمعیت اسلامی کوردستان (جیک) گفت که انتخابات ۱۴ می برای خلق کورد و سایر خلقهای ترکیه تعیین کننده است و باید مردم در این انتخابات شرکت کنند و برای آینده خود یک تصمیم مثبت بگیرند.

 

تورهال لی خاطرنشان کرد که بیش از ٢٠سال است حزب عدالت و توسعه(آ.ک.پ) کشور را اداره می کند و در این مدت با پوشش دینی و مذهبی، خسارات اجتماعی فراوانی به کشور زده است و افزود: حاکمیت کنونی در کوردستان و آناتولی با اسلام معامله و سوداگری می کند و انسانها را با آن فریب می دهد. این هم یک وضعیت بد و متعفن است. خدا در قرآن می فرماید: "آیات خدا را نفروشید." بهمین دلیل باید خلقمان و مسلمانان حقیقی، هوشیار باشند. این حاکمان فعلی اگر اسلام را می خواستند، با آن معامله نمی کردند. آنها اگر عدالت و دادگری را در جامعه پیاده می کردند، لازم نبود از دین سوءاستفاده کنند. این بار نیز نقشه چیدەاند تا در انتخابات از دین و مذهب بەنفع خود سوءاستفاده کنند. لذا خلق باید به کارهای احزاب حاکم دقت کنند و به تناسب آن برخورد کنند. کارهای آنان نیز مشخص است. این انتخابات بسیار مهم است و مسلمانان باید آگاه و هوشیار باشند. نباید فریب آنهایی را بخورند از دین سوءاستفاده می کنند و مقاصد سیاسی خود را دنبال می کنند.

ائتلاف آ.ک.پ- م.ھ.پ خارج از دین اسلام است

تورهال لی این را نیز افزود که ائتلافاتی که برای انتخابات تشکیل می شود باید بر مبنای حق و عدالت باشد و گفت: "در این مدت تلاش شده ائتلاف آ.ک.پ بەعنوان ائتلاف اسلامی به جامعه شناسانده شود، اما این فریبکاری و گول زدن جامعه است. این ائتلاف خارج از اسلام است و ربطی به دین ندارد. هدف ائتلاف اسلامی امنیت و برابری است، اما آیا ائتلاف آ.ک.پ چنین هدفی را دنبال می کند؟! کار آنها کشتن است، نژادپرستی و دزدی است. پیامبر اسلام همه انواع نژادپرستی را رد کرده است، این چگونه می شود که تو بیایی و همکار یک جریان نژادپرست مانند م.ھ.پ باشی و بەخودت بگویی مسلمان؟! هرکس از مغزش استفاده کند، می داند که این مسلمان بودن نیست."

دبیر کل جمعیت اسلامی کوردستان همچنین گفت: "خلق کورد دیندار است، صاحب باور و دینی اجتماعی و صلح جو است. برای فریب دادن خلق کورد، یک سیاست کثیف را درپیش گرفتەاند. اما خلق کورد دیگر به آنها اعتماد نمی کند. آنکه منافع شخصی و حزبی داشته باشد؛ با آنها همراه می شود. اما انسانهای مٶمن به اعمال احزاب سیاسی نگاه میکنند. خلق کورد و مسلمانان نباید دیگر به احزاب حاکم اعتماد کنند. همه می بینیم که بەغیر از خرید و فروش مواد مخدر، خوردن سود و ربای بانکها و جنگ، کار دیگری نمی کنند. با گفتن ما مسلمانیم؛ مسلمان نمی شوند، آنها مشغول فریبکاریند و سیاست آنها نیز فریبکاری است. پیامبرمان فرموده: "آنکه ما را فریب می دهد، از ما نیست".

سیاستی که درپیش گرفتەاند، در راستای منافع خلق نیست.